Prof. Rahul Pandit, The Growth of Modern Physics in India. An Overview. · ISMEO
18851
single,single-post,postid-18851,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Prof. Rahul Pandit, The Growth of Modern Physics in India. An Overview.

Giovedì 5 dicembre, ore 16.00, Sala Spinelli, Palazzo Baleani, Corso Vittorio Emanuele II 244, Roma

Prof. Rahul Pandit, The Growth of Modern Physics in India. An Overview.

Pandit

• • •

Prof. Rahul Pandit, The Growth of Modern Physics in India. An Overview.

Giovedì 5 dicembre, ore 16.00, Sala Spinelli,
Palazzo Baleani, Corso Vittorio Emanuele II 244, Roma

 

 

(eng)

I will provide an overview of how modern physics grew in India. I will begin with the development of modern universities and institutes, which carried out research in physics, and then discuss the early work of some pioneers in this area. I will then outline the impressive growth of universities, institutes, and physics research in India after independence. I will end with a brief assessment of where we stand now, in this field, and the challenges that lie ahead.

(ita) 

La Conferenza presenterà una rassegna sullo sviluppo della Fisica moderna in India. Il punto di partenza sarà costituito dalla crescita delle università e degli istituti moderni che hanno condotto la ricerca in Fisica; verrà quindi esaminata l’opera iniziale di alcuni pionieri in questo campo. Seguirà l’analisi del rilevante potenziamento registrato da università e istituti, e dal progresso della ricerca in Fisica dopo l’Indipendenza. In conclusione, si offrirà una breve valutazione dello stato attuale in questo settore di studi e delle sfide che si pongono per il futuro.

Print Friendly